بازی با کودکان


˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ راه بی پایان˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

   قال رسول اللّه (ص):

          من کان عنده صبیّ فلیتصابّ له*1*

  هرکس که فرزند خردسالی دارد باید رفتار کودکانه با او داشته باشد

 

 

روزی پیامبر(ص) به همراه اصحابشان در حال گذر از کوچه پــــس

کوچه های شهر مدینه بودند.در آن هنگام که قدمهای مبارک حضـرت

پیامبر خاک مدینـــه را متبرک میساختند،صدای بازی کردن وخنــده و

شادی کوکان به گوش میرسید.در آن هنگام نوۀ خردسال خود را،دیدند

که با کودکان مشغول بازی است پـس بی توجه به نظاره گر بـــودن

اصحاب(شاید هم عمداً این کاررا در حضور ایشان انجام دادند تا درسی

تربیتی به آنها بدهنـد) دستان خود را گـشودنـد و بـه ســمت حسین خود

شتافتند.تا حسین(ع) پیامبر را دید که به سمت ایشان می آید،با شادی

 به چپ و راست رفت تا پیامبر به دنبال او بیاید وبدین گونه با جدّ بزرگوار

خود بازی کند . پیامبر(ص) هم در حالی که لبخند میزدند دنبال او میرفتند

تا اینــــــکه بالاخره او را گرفتند و سپس حسین را در آغوش گرفتند و

دست مبارک خود رابه زیر گردن او بردند و سر اورا بالا گرفتند و

صورتش را بوسیدند و فرمودند:

 

 

         ((حسین منی و أنا من حسین أللّهمَّ أحبّ مَن أحبّه *2*)).

حسین از من است و من از حسینم.خداوندا دوست بدار آنکس را کـه

                  حسین را دوست می دارد

 

یاحق...

 

*1*.من لایجضره الفقیه،ج3،ص312،وسایل الشیعه،ج5،ص126.

*2*.سنن النبی،ص152،بحارالانوار ج43،ص285.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





28 / 8 / 1392 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ *´¨`* پروانه*´¨`* Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ| |

Design: ♀ali-hadis♂

دریافت کد هدایت به بالا برای وبلاگ